Dag 15 - Mina drömmar

Har många drömmar, en del högflygande, kanske lite ouppnåeliga och en del mer realistiska =)

Först och främst vill jag ha fler barn, kanske 3 stycken totalt. Jag älskar att vara mamma och att få uppleva en förlossning är något jag absolut vill göra igen =) När det kommer till tre barn är jag och Tommy rörande överens, men man vet aldrig efter andra kanske man inte vill ha fler =) Time will tell...

Foto:Sofie Nyström

Jag studerar till socionom på helfart i Skellefteå (via Umeå universitet) och min dröm är att jag ska hitta ett jobb som jag älskar och verkligen vill gå till varje dag. För mig är pengarna mindre viktiga är trivseln, men samtidigt ska ju lönen matcha det jobb man utför och att vara socionom är ett stort ansvar. Anledningen till att jag valde just socionom är för att jag tror jag kan bidra med något inom den yrkeskategorin, men också för att det är ett så brett yrke. Man kan arbeta med allt från arbetsförmedlare och biståndsbedömare till skolkurator och terapeut.
Jag tror inte det gynnar någon att vara kvar på samma ställe för länge med samma arbetsuppgifter, arbetskamrater och arbetsmiljö. Men då sepciellt jag som snabbt blir "färdig" med att jobb om det inte finns nya saker att lära och upptäcka hela tiden, jag vill att jobbet ska vara en utmaning. Det jag hatar mest av allt är rutiner och även ur den synvinkeln är då socionom ett bra yrkesval för mig, tror jag då =)



En annan stor passion är sång och dans. Jag har en dröm om att en dag kanske tjäna lite extra pengar på att sjunga vid bröllop, dop och begravningar. Först måste jag dock komma över min scenskräck lite till, är väl det som sätter käppar i hjulen för mig också antar jag... =( Ja, det och sen måste ju folk vilja att man ska sjunga förståss... Har ju uppträtt några gånger vid sådana tillfällen och jag måste säga att jag hellre sjunger för en skara på 300 än en liten skara på 3... Blir så intimt och så har man så få att titta på! Jag tror mitt självförtroende dalar lite här också för man lever ju fasiken bara en gång och då borde man ju ta tag i sånt här ordentligt... Förutom Tommy kanske det skulle bli min livsglädje och passion den dagen barnen flugit ut och så vidare? =)

Sen kan det inte undgått många hur mycket jag ÄLSKAR att resa och jag har en del länder på min måste-besöka-lista...

där hittar vi Mauritsius och Madagaskar. Sätter ihop dem då jag förmodligen skulle besöka den andra ifall jag for till den ena =) Min dröm var att fira bröllopsresan där, men det skeppet har seglat då den spenderades i Thailand (otroligt bra resa), men kanske kan man få fira sin tio-åriga bröllopsdag där eller något? =)

 
 
Mauritsius - jordens paradis (sägs det iaf) =)      Madagaskar - förmodligen lika vackert =)

* Jag vill även besöka Thailand igen. Har varit där två gånger hittills, men jag tror inte man kan vara där nog många gånger. Finns så otroligt mycket att se och uppleva så det är helt sjukt. Människorna är så otroligt trevliga, det är billigt, varmt, soligt, vackert och helt underbart =) <3 En resa dit i November-2012 är faktiskt under planering, men vi får se om det blir något =)

* Jaha, sen vill jag se Skottland (hela landet eftersom det är så litet)
* Rom med alla historiska monument och byggnader
* Prag då jag hört det är så otroligt vackert
* Skulle också vilja se Auswitch för att jag känner det är något man bör se trots att det är obehagligt...



*Skulle vilja ö-luffa i Grekland
* En ganska ouppnåelig dröm inom resandet är att jags kulle vilja fara på en jorden-runt-resa under några månader, men om det ska inträffa måste det ske efter alla barn flyttat ut då prislappen och besväret blir alldels för stort om barn ska med. Dessutom har jag drömt den mest verkliga dröm jag någonsin haft om en lyxkryssare (man tar oftast en sådan på jorden-runt-resor). jag drömde att jag föll över bord och drogs in mot motorn under båten. Jag hann tänka; "-jaha, så det här är hur jag kommer dö..." och faktiskt börja tänka på mina nära och kära, allt jag ville ha sagt till dem, men inte hunnit och att allt jag aldrig hann uppleva som att skaffa barn tex., hur ledsen tommy skulle vara osv. Precis innan jag sögs in i motorn vaknade jag.
Jag läste då på om det och överallt står det att en människa kan inte drömma att hon dör och verkligen dö i drömmen, man vaknar alltid innan. För om man dör i drömmen så dör man i verkligheten. Nu kommer säkert folk säga att nä, så är det inte för jag har minsann dött i flera drömmar... då säger jag bara; NEJ, det har du inte alls gjort... om man tänker efter så dör man aldrig, man vaknar precis innan man slår i backen när man faller, precis innan man sugs in i motorn, precis innan skottet nuddar ens bröstkorg, precis innan kniven sticks in osv....
*Paris, triumfbågen och eiffeltornet m.m Äta massa bröd =)
*London
*USA, hyra bil och fara genom landet. Att fara till USA känns också så där rätt ouppnåeligt av någon anledning, egentligen är det ju inte dyrare än Thailand så det är väl prioriteringarna det är fel på kanske =)
* Afrika - skulle vilja fara på en safariresa se massa vilda djur innan det är för sent

Det är mina resedrömmar, har säkert glömt något men de som jag skrivit upp räcker nog gott och väl för en hel livstid då ingenting är speciellt billigt.... Jo, skulle vilja se Nya Zeeland och Bali med! Kanske besöka Japan.. coolt! =)



Sen har jag stora drömmar för Vilja, inte alls vad hon ska bli eller göra eller så utan bara att hon ska växa upp och bli en trygg person med egna drömmar och mål. Att hon ska bli en målmedveten och strävande tjej som inte nöjer sig, utan gå efter det hon vill ha i livet!

Foto:Sofie Nyström
Lilla "pigelou" <3

Precis som de flesta andra drömmer jag om rikedomar, att bli fullkomligt ekonomiskt oberoende. Skulle vilja vinna typ 100 miljoner så man kan ge åt släkten också, men ändå ha det jävligt bra själv. Dessutom skulle Vilja ha en säkrad och trygg framtid, likaså hennes framtida syskon =) skulle också kunna göra alla mina reseäventyr.. allt blir lättare med pengar, men också svårare! Hur som helst skulle jag vilja bli oberoende iaf även om det innebär att man själv sparar ihop en ordentlig buffert eller kanske vinner pengar =)



Skulle vilja bygga hus eller renovera Tommys mormors hus så man får det precis så som man vill ha det! Bygga sitt eget kök med någon slags lantlig romantik-känsla =) 
Nya badrum med klinker och kakel i snygga ljusa toner och barnens rum i mysiga knalliga färger med inslag av shabby chic =) Fasiken vad kul! Är nog en av mina största drömmar detta! Blir alldeles pirrig i magen bara jag tänker på det och sätter det i ord.... såååå kul! 



Jag har många fler drömmar och mål som att jag ska nå min drömvikt och få upp min rätt så usla självkänsla... men man får vara realistisk och sikta efter allting på en gång... små steg i taget!

Mitt största mål i livet är dock att när det är dags för mig att vinka av så ska jag känna att jag gjort något av mitt liv, att jag upplevt det jag vill uppleva och gjort det jag velat göra... jag vill inte känna ånger över att jag slösat bort mitt eget liv. Det är olika för alla vad "slösa" innebär, menf ör mig innebär det att inte satsa och gå efter sina drömmar. Att inte ta del av vad livet har att erbjuda, att slösa bort vänskaper och att inte prioritera sig själv. Allt är möjligt, man kan ha barn och ändå leva, haha!

Ha det fint alla! <3 




«
«
«