Dag 13 - Den här veckan

Mitt minne är uruselt just nu, kommer knappt ihåg vad jag äter medan jag äter, haha!

men ja, haft en jätte bra vecka så här långt. Jobbade halv natt (till 03) natten till måndag, Så började veckan med att tjäna lite pengar. Tränade på kvällen och åt middag hos svärpäronen. de bjöd in till thaimat =)

Tisdag tränade jag zumba på morgonkvisten och på kvällen kom mina svärföräldrar hem till oss då vi bjöd tillbaka på thaimat i form av chilikyckling. Blev riktigt gott. Sen for jag och jobbade 21.30-03.00 på roknäsgården.
 
Onsdagen började även den med träning hemma i form av zumba, skönt. Tog det mestadels lugnt onsdag då jag var rätt sliten sedan nattjobbet, men hann ändå uträtta en del nyttigheter =) Vilja sov dock till 10.15 på morgonen, helt otroligt så jag behövde inte upp så tidigt. Tommy tog sovmorgon till kvart i två på förmiddagen, haha så jag for iväg kring tolv, ville inte sitta hemma i tystanden själv med gumman =) Var och hälsade på mamma på jobbet först, hon ville visa upp pigan för sina arbetskamrater och de gamla sen for jag till min underbara vän Sofie. Hon tog fantastiskt fina kort å Vilja i en klänning som både jag och syrran haft när vi var små. Ska göra en tavla av dessa kort så pigan får se hur lik/olik hon var mamma och moster när hon var liten =)
For sedan hem och slappade resten av kvällen

Torsdag tränade jag en stund på förmiddagen (zumba). Hann iväg en sväng på stranden med tommy och vilja och några kompisar för att sedan fara hem och ta en dusch. tommy lagade middag och jag gick och la mig en stund efter det eftersom att jag skulle jobba natt 21-07 =) natten gick bra, var inte allt för trött, min arbetskamrat däremot slumrade till lite =) skönt för henne =)

fredag, veckans bästa dag =) Gjorde faktiskt inte mkt! jobbade ju natten mot fredag så jag var seg som bara den. Var hemma mest hela dagen, ingen träning heller. Köpte faktiskt hem lite godis och mös på själv då tommy for ut på sin kompis stuga och umgicks med honom. Var rätt skönt ändå måste jag säga, såg new moon och vilade upp mig. Trots detta var jag int eisäng förrän efter tolv, men när jag väl låg o sov så sov jag väääldigt gott.

Lördag är en underbar dag på somrarna då jag i princip alltid drar in på loppisen i badhusparken, älskar att fynda där.. även denna gång hittade jag en hel del, mest kläder till Vilja. Hittade ett kakfatsskydd där för 5:-. Man har den ute på somrarna för att skydda mot flugor, bin o sånt när man bjuder på fika på altenen eller dyligt... är jätte fin till det, men jag har planerat gör aom den till en taklampa för jag älskar det skira tyget på den. Hittade också lite kryddburkar eller vad man nu ska säga, har absolut ingen användning för dem här hemma i huset, men jag har sett framför mig i månader att det skulle vara fint emd sådana hemma hos Maine (huset vi ska ta över och renovera upp i b-viken, tommys mormors hus)... när ja då hitta dess som var i så bra skick o för bara 50:- så var jag tvungen att slå till. Ursprungligen var tanken att jag skulle ha sådana i glas så man såg innehållet för det tykcer jag är så hemtrevligt, men på den tilltänkta, platsbyggda bokhyllan/sittplatsen i köket kan det bli riktigt mysigt med sådana.
efter loppisen var vi o fika emd min moster o hennes man Kent på capé Piteå. jag drack endast en LOKA då jag tänkt vara duktig, mend e sket sig ändå senare på kvällen då vi for till morsan. Bror min, Petter, fyllde 20 igår (lördag alltså) så vi fikade där och åt en god middag... på grund av detta for jag hem ganska snabbt och tränade zumba en timme innan jag for vidare på jobbet och jobabde halv natt. fick så dåligt samevte att jag ätit så dåligt så jag kände ett litet tvång att träna bort en del avd et =)

Idag har jag sovit till halv elva pga av jobbet och efter det solat en stund på altanen. Därefter for vi till svärpåronen o hälsade på där vi åt middag i form av fylld lax med en grönsallad som jag snickrat ihop. Blev gott och uppskattat. Nu sitter jag hemma o väntar på mamma och eino som ska titta förbi. Vilja ska snart sova och jag ska titta fotboll!
en mkt bra vecka det här. båd ejobbat och fått pengar samt hunnit mysa o hitta på saker med tommy. Imorogn bär det mest troligt ut till havsbadet om vädret tillåter för lite husvagnsmys i min farbror husvagn =)




«
«
«