mammaträff idag

jag och vilja var och träffade de i min föräldragrupp idag. Idag var vi hos frida och hennes son Vilmer, även Monica och hennes son Mille var där... men idag har vi en ny mamma med också.. hon hette Maja och hade även hon en son som heter Elliot. han e dock lite yngre, bara två månader så han sov faktiskt mestadels... =)

Annars har vi itne fått några bud på huset och faktiskt e jag förvånad äver det, trodde faktiskt vi skulle få det. huset e fint och om man letar efter den här storlekens hus ute i någon av de omkringliggande byarna så tycker jag iaf att vårt hus e ett bra alternativ, men tydligen är jag den enda! ne, men det kan också handla om att det är fel sorters människor som letar efter hus just nu, med det menat att de som letar kanske inte vill ha i något hus i en by utan emr centralt... jaja, vi får se hur det går här i dagarna!

Vilja ligger iaf och sover nu, rätt skönt och få lite egentid på kvällen! Tommy tittar på hockey *booooring*, både luleå och modo ä'r ju ute ur spelet så tycker inte det finns mkt att följa just nu... Jag har sett ettt avsnitt av greys anatomy och som det var spännande... ska inte avslöja för mkt om någon följer det, men ojoj, det var en liten bebis =)

Har annars varit och tränat aerobic 45 på korpen ikväll, var tråkig koreografi, ja men nanting! Svettigt dock för jag bestämde mig för att ta ut rörelserna jävligt ordentligt för att kompensera för min avsaknad av engagemang och entusiasm... kan också berätta att vågen visade -0.3 kg på extravagnza mötet igår. int ekonstigt att det var en sådan liten viktnedgång då jag börjat äta igen och vattendepåerna kommer tillbaka. bara de väger kring 1.5 kg så... e rätt nöjd ändå. försöker att int evara så hård mot mig själv! det får väl ta den tid det tar, men jag hoppas bara att 6 kg till e borta innan 12 juni. vill ju vara snygg i en tankini. för sen barnabärandet och födandet är allt som heter bikini bprta... bristningarna skriker verkligen med sin närvaro på min mage och  mina höfter så... även om det var värt var enda bristning och allt annat skoj såsom förhöjt blodtryck, vätskeansamlingar, ledont och foglossningar så är inte självkänslan den högsta just nu! TRUST ME WHEN I SAY... jag svamlar verkligen inte, jag har miljontals bristningar, inte en eller två som en del fjantar gnäller om! Magen min tycks inte nilja dra ihop sig ordetnligt heller så ärligt ser jag lite smågravid ut än... men what ever, jag har en UNDERBART vacker och frisk dotter och hon är värd allt och lite till! men självkänsla skulle dock vara trevligt och det är mkt dräför jag är med i extravanza också. det och för att jag vill ha fler barn och vill inte att vikten ska smyga upp för varje graviditet och sedan ska man ha längre och längre ned till start/målvikten! Lika att ta tag i det nu! Jag vill vara frisk och kry och pigg öfr min dotters skull! sätta ett bra exempel för henne!
NU e det verkligen sängen!

god natt!


Postat av: Malin
2011-04-12 | 22:57:10 | http://mandarinklyfta.se

Kul att du börjat blogga :) Och du är inte den enda som tryckts ner av bristningar..jag har också MASSOR på mage, höfter och lår..även några på ryggen (ryggslutet) och det är fan inte vackert även om det var värt det! Men magen hänger och bristningarna..jaa..vad kan man säga..

Postat av: Linda
2011-04-13 | 21:09:54

Ja, precis... inte är det roligt inte, men som du säger det var ju värt det... men vad fan gör man av magen, precis som du uttrycker de hänger den ju lite och de e himla svårt att bli av med också... tränar vääääldigt flitigt, men den vill inte bort! man får noga lära sig leva med det och helt enkelt acceptera =)

Postat av: Anonym
2011-04-14 | 14:52:50

Har hört att de tar upp till ett år innan magen drar ihop sig efter graviditeten

Postat av: Linda
2011-04-14 | 18:01:43

Det kan stämma, är ju väldigt individuellt det där... En del syns det inte ens på efter en månad och andra, som jag tillexemepl får kämpa ett tag längre! Tack för din kommentar!


«
«
«